+32498284088 greet@greatservice.be

Je beseft dat het belangrijk is om consistent online zichtbaar te zijn, maar tot hiertoe heeft het jou nog geen resultaten opgeleverd. Frustrerend, want je steekt er zoveel tijd in! Ik begrijp het. Veel Virtual Assistants en coaches zie ik op social media serieus de mist in gaan. Ze laten hiermee grote kansen liggen om nieuwe klanten aan te trekken. In deze blog deel ik daarom met jou dé 7 geheimen van online zichtbaarheid waarmee jij je kan onderscheiden in de markt en waardoor jouw online zichtbaarheid eindelijk tot de juiste resultaten gaat leiden.

GEHEIM 1: ZORG ERVOOR DAT JE NETWERK ALTIJD WEET WAT JE DOET

Jouw rechtstreekse volgers zijn niet percé jouw klanten. Sommige vinden hun weg vanuit mijn netwerk. Zorg ervoor dat iedereen weet wat je precies doet zodat ze jou kunnen doorverwijzen als ze iemand tegenkomen die bij jou past. Breid je netwerk dagelijks uit met jouw doelgroep zodat meer en meer mensen jouw posts te zien krijgen. Daarvoor is het natuurlijk belangrijk dat jouw profiel online staat en echt als een soort van etalage voor je bedrijf werkt. In 1 oogopslag moet het helder zijn wat je doet, voor wie je dat doet en waar ze daarvoor moeten zijn. 

GEHEIM 2: KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT

Stop met te posten om te posten… Vaak voelen we ons verplicht om dagelijks online zichtbaar te zijn, want dat gaat tot goede resultaten leiden… Dat moet dan ook nog eens consistent en volgens de 100den regeltjes (die dan ook nog eens om de zoveel tijd veranderen…). Al snel voelt dit stresserend aan en dat wil je voorkomen, want dat gevoel straal je ook uit. Richt daarom jouw marketing in zodat het voor jou werkt en bij jou past. 

Jouw posts kunnen alleen maar tot klanten leiden als jij jouw doelgroep weet te raken, want mensen komen maar pas in actiestand als de pijn het grootst is. Daarnaast kopen mensen bij mensen, dus is het belangrijk dat ze jou leren kennen. Hiervoor is net iets meer nodig dan het delen van jouw leeftijd, woonplaats, hoeveel kinderen je hebt en welke huisdieren. Je onderscheidt jezelf hier door echt te gaan delen over jouw visie, jouw unieke kijk op de wereld. Als jouw ideale klant dezelfde visie deelt, hebben jullie automatisch een magische connectie. 

Deel ook niet altijd dezelfde soort content, maar ga variëren met informatieve, educatieve en promotionele content. Ga echt die interactie opzoeken met jouw ideale klant en neem hem mee op reis in jouw verhaal. 

GEHEIM 3: LAAT HET ALGORITME LOS

Je moet consistent online zichtbaar zijn, “als je plant krijg je strafpunten van het algoritme”, want het algoritme… Laat je hoofd niet gek maken! Het gaat erom dat jij waardevolle content maakt voor jouw ideale klant. Als jij effectief die waarde gaat creëren, zal je zien dat automatisch meer mensen jouw posts gaan leuk vinden en je automatisch je bereik zal vergroten. 

Maar… en hier komt het!

Er zijn zoveel regeltjes in het algoritme wat ook nog eens continue verandert dat niemand precies weet hoe dat algoritme nu in elkaar zit. Dat wil niet zeggen dat je niet strategisch slim kan posten op sociale media en 1 ding is wél zeker: Je post best op een tijdstip dat er zo snel mogelijk interactie op jouw post komt want zoveelste leuker jouw post gevonden wordt, zoveelste beter gaat hij door het algoritme gepusht worden.

GEHEIM 4: FOCUS NIET OP JEZELF, MAAR OP JOUW IDEALE KLANT

Je bent geen influencer, die alles deelt uit zijn leven.

Het doel van jouw online zichtbaarheid is om klanten aan te trekken. Jouw ideale klant heeft een probleem. Hij of zij is online aan het scrollen op de socials, jij kan hem/haar heel concreet helpen met zijn/haar probleem, maar je pakt hem niet… want jij deelt een post over jouw hond of wat je gegeten hebt of wat een VA is of wat een VA doet. Jouw ideale klant heeft daar geen boodschap aan, die wil een oplossing voor zijn probleem.

Ga zelf op zoek naar jouw mogelijke ideale klant, ga in contact, ga verbinden, ga op onderzoek zodat jij weet waar hij/zij mee zit. Kruip in zijn hoofd. Wat is hét probleem dat jij kan oplossen voor jouw ideale klant? Wat is die match tussen jou en de problemen waar hij/zij elke nacht van wakker ligt?

GEHEIM 5: ONDERSCHEID JEZELF IN DE MENIGTE

Onderscheid jezelf in je content. Laat duidelijk zien wie je bent, wat je talenten zijn, waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest.

Zorg dat je echt toont waar jij de expert in bent en waarin jij je onderscheidt van andere VA’s. Ik vind het frappant om online te zien hoeveel websites er wel niet bijna identiek zijn.. met woorden als “ik neem graag administratieve taken van jou uit handen zodat jij je kan focussen op jouw corebusiness.” Ik zie hetzelfde gebeuren in social media posts… Been there, done that, aan de levende lijve ondervonden dat dat niet werkt. “Administratie” is te vaag: gaat het hier om boekhouding, klassement, backoffice, order support, … Wat is het resultaat van jouw hulp als jij het grote probleem van jouw ideale klant zou mogen aanpakken?

Als het probleem van jouw klant groot genoeg is zodat hij er nu écht een oplossing voor gaat zoeken, dan wil je dat hij bij jou komt… en niet bij iemand anders. Dan wil je dat hij (of zijn netwerk) weet “daarvoor moet je bij x zijn”. Dan is de investering die daar tegenover staat zelfs minder van belang, want jij bent de expert in de markt die zijn probleem kan oplossen en jullie hebben een bepaalde verbinding. Dat is wat je wil bereiken met jouw online zichtbaarheid. 

GEHEIM 6: STOP MET ZENDEN – GA VERBINDEN

Doe jouw klant niet meteen een aanbod. Dat is letterlijk hetzelfde als tijdens een eerste date vragen of de persoon die voor je zit met je wil trouwen. Neem jouw ideale klant mee doorheen de know-like-trust fase. Hij moet jou eerst leren kennen, gaat jou dan leuk vinden, je creëert vertrouwen en daarna is hij pas koopklaar. De kunst is om hem zo snel mogelijk door dit proces te krijgen.

GEHEIM 7: HET AANTAL VOLGERS DOET ER NIET TOE

Ook met weinig volgers kan je klanten halen uit social media. Kwestie hoe je dit aanpakt. Als jij online zichtbaar bent op het kanaal waar jouw ideale klant aanwezig is, hoef je hem gewoon te pakken met jouw “hook” en hem versneld mee te nemen door de know-like-trust fases. 

HET HOEFT HELEMAAL NIET ZO MOEILIJK TE ZIJN.

“OMG” Denk je nu bij jezelf!  “Ik was het al zat van te posten op instagram. Al die regeltjes, “dit gaat werken”, “dit moet je doen om jouw socials te boosten”. Nu dit nog?! Ik heb het echt gehad!”

I totally feel you! Ik kan ze zelfs amper volgen als social media manager en… moet je weten dat ikzelf ook nog maar ooit 1 klant heb gekregen rechtstreeks uit een social media post.

Het ding is dat deze “ontdekkingen” je steeds nog harder aan het twijfelen brengen. Wat werkt wel, wat werkt niet? En eigenlijk geeft social media je sowieso al geen energie. Als je kon, zou je het uitbesteden maar daarvoor heb je niet genoeg inkomsten dus je moddert nog maar wat aan, maar het voelt als pure tijdverspilling, want je haalt er geen klanten uit.

No worries! Ik leer je graag hoe je kan groeien naar een succesvol online bedrijf ZONDER te posten op social media.

Ik heb voor jou een opname klaar staan van de maxi workshop “meer klanten zonder te posten op Social Media” die op 23/2/2024 plaats vond, waarbij alle live deelnemers stuk voor stuk een geweldige transformatie ervaarden.

Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Je moet gewoon even weten wat je dan wel kan doen om aan klanten te komen.

Nee, ik leer jou niet hoe jij jouw social media posts kan boosten zodat ze wél voor jou gaan werken. Ik leer jou welke andere acties jij kunt nemen om aan klanten te komen zonder te posten op social media.

Na deze 3u Great Coaching met Great Vibes boordevol waardevolle inzichten weet jij perfect wat je dan wél kunt doen om meer klanten te krijgen zonder te posten op social media. En als je nog met vragen blijft zitten, kan je steeds een gratis “Great, Help Me” sessie inplannen.

De investering voor deze gamechanging maxi workshop bedraagt € 47 excl BTW, inclusief werkboekje zodat je meteen praktisch en hands-on aan de slag kunt gaan.

Verzilver hier jouw ticket

Als BONUS maak je kans op 1 van de 3 gratis strategiesessies, die ik verloot onder de deelnemers, waarin ik jou de 3 knelpunten vertel waarom jij nog niet genoeg klanten hebt én wat jij hieraan kunt doen.