+32498284088 greet@greatservice.be

Vanaf dat jij startte als ondernemer hoor je deze vraag steeds terug komen. Het is dan ook de allerbelangrijkste vraag die jij jezelf moet stellen als je echt een succesvolle onderneming wil bouwen. Maar jouw diepste binnenste blijft de hele tijd roepen “Nee! niet kiezen”. Ergens logisch, want jouw missie in de wereld is “mensen helpen”. Wie dat voor jou is, maakt niet uit. Zolang die persoon maar gelukkig is. Sorry om die ballon te doorprikken! Want je kan onmogelijk een goede marketingstrategie uitbouwen zonder 1 ideale klant te kiezen. Misschien is het daardoor wel dat jouw social media posts geen resultaat opleveren?

VOEL EVEN HET VERSCHIL

Stel je eens voor dat je een groep personen moet toespreken. Dat doe je heel anders dan dat je je richt op 1 persoon. De communicatie in groep blijft veel vager en algemener. Voel je waar ik naartoe wil? De emoties die mensen nodig hebben om in actiestand te komen, kan je dus veel moeilijker in een groep creëren dan als je je echt tot 1 persoon richt. Als jouw ideale klant op jouw online etalage komt (of dit nu je website of social media is… eender waar) dan moet hij voelen “oh my… dit gaat over mij”! En dat kan je alleen maar realiseren als je echt weet wat er in die persoon zijn hoofd omgaat.

“Mijn god, ik lees exact wat ik aan het denken en doen ben”

stuurde Rika me ooit toen ze mijn E-book las. Dat is wat je wil bereiken met jouw marketing.

KIES 1 IDEALE KLANT

Wil jij dat al jouw marketingacties, al jouw moeite en tijd die je in je bedrijf steekt echt resultaat oplevert? Dan is 1 ideale klant kiezen écht wat je moet doen.

Ben jij er voor creatieve coaches die verzuipen in de chaos van hun mailbox?
Schrijf dan niet: “ik ontzorg jou zodat jij je kan focussen op je core-business” maar schrijf dan “Weer 50 ongelezen e-mails in je inbox. Pff! Je weet niet meer van welk hout pijlen te maken.

Wil jij weer orde in de chaos zodat taken echt tot uitvoering komen?
Ben jij een structuurcoach voor ADHD’ers? Schrijf dan niet: “ik help jou meer structuur te brengen in jouw leven” maar schrijf “Ik help jou om orde te scheppen in jouw hoofd zodat je stapsgewijs jouw to do’tjes kunt afvinken.” Voel je het verschil?

CREEER JOUW EIGEN BESTE VRIENDIN ALS KLANT

Als je heel goed weet wie je bent, waar jij goed in bent en waar jij energie van krijgt, kan je echt gaan kijken welke klant daarbij past. Don’t get me wrong! Het gaat er niet om welke klanten behoefte hebben aan jouw aanbod want dat hebben we nog niet bepaald. Het gaat er echt om welke personen bij jou passen. Dit is de moeilijkste maar meest belangrijke stap in jouw bedrijf. Als je deze stap overslaat of niet grondig genoeg te werk gaat, dan blijven resultaten uit of… als je’t mij vraagt nog erger… krijg je klanten in je agenda waar je niet blij van wordt… Je kan maar max. x aantal uren werken in een week. Die wil je natuurlijk gevuld hebben met klanten waar je energie van krijgt. Je krijgt de unieke kans om jouw ideale klant te creëren alsof ze je beste vriend(in) is, zodat het ook echt lijkt alsof je in je marketing constant tegen hem/haar aan het praten bent.

DURF JIJ DE TEST AAN? 

Heb jij jouw ideale klant helder? Heel veel online ondernemers denken van wel, maar vaak is dit precies waar het schoentje wringt. No worries! Try me! Stuur me een mailtje met een link naar jouw socials, eventueel jouw website,…  en ontvang van mij gratis persoonlijke feedback.